Fyzioterapia

Fyzioterapia je nelekársky odbor, ktorý sa zaoberá diagnostikou, liečbou a prevenciou porúch  pohybového systému  človeka.
Fyzioterapia sa zameriava na obnovenie a zachovanie funkčnej stránky nášho organizmu.
Využíva sa množstvo metodík a techník, ktoré sa zameriavajú na zlepšenie stavu.
Medzi metódy a postupy, ktoré využívame patria: kineziologický rozbor, mäkké techniky, rehabilitačné cvičenia, respiračná fyzioterapia, elektroliečba, cvičenie SM-Systém, Kinesiotaping, jóga, dychové cvičenia, bankovanie, liečba pijavicou lekárskou.

Venujeme sa fyzioterapii:
preventívnej
pooperačnej
poúrazovej

MÄKKÉ TECHNIKY
Metóda masáže za použitia mäkkých techník spočíva v preťahovaní kože v riasach, tlaku na príslušné body v mäkkých tkanivách, posune fascií a v jemnom strečingu. Pri tejto masáži sa nepoužíva olej.
Je veľmi účinná technika masáže pri odstraňovaní problémov a bolestí spôsobených blokádami, hlavne v oblasti krčnej chrbtice, v oblasti medzi lopatkami a krížovej oblasti.
Uvoľňuje skrátené povrchovo uložené svaly a šľachy. Zlepšuje zrak, látkovú výmenu, „rozdýchava „ a uvoľňuje chrbát, zmierňuje bolesti.

sm systém popradSM – SYSTÉM
Toto cvičenie je jednou z metód ako predísť čí sa zbaviť bolestí chrbta. Metóda je založená na aktívnom pohybe s elastickým lanom, kde dochádza k zapájaniu šikmých brušných svalov a naťahovaniu chrbtice smerom nahor. Takto sa obnovuje chrbtový korzet, uvoľňujú sa kĺby a regeneruje sa chrbtica.
Najvhodnejšia je pre tieto diagnózy:
hernia discu
posunutá platnička
skolióza
nešpecifické bolesti chrbta

autotrakcne lehatko popradAUTOTRAKČNÉ LEHÁTKO

V obrátenej polohe na autotrakčnom lehátku sa svaly rýchlo uvoľňujú a chrbtica sa citeľne predĺži už po niekoľkých minútach. Toto predĺženie je spôsobené znovu nasatím tekutiny do jadra platničky, ktoré vyživuje chrupavku. Tým dochádza k regenerácii medzistavcových
platničiek. Obrátenou polohou na autotrakčnom lehátku dosahujeme aj ďalšie pozitívne účinky na celý organizmus

KINESIOTAPING popradKINESIOTAPING
Kinesiotape je lepiaca páska s elastickými vlastnosťami podobnými ako ľudská koža.
Kinesiotape “vyťahuje” a odľahčuje okolité vrstvy postihnutej oblasti.
Účinok kinesiotape:
– koriguje funkciu svalu – pôsobí pri stimulácií a tlmení svalového napätie, je vhodný pre reguláciu svalovej únavy, predchádza kŕčom
– zlepšuje lymfatický a krvný prietok
– znížuje vnímanie bolesti
– zvyšuje stabilitu kĺbu