Fyzioterapia

Fyzioterapia je nelekársky odbor, ktorý sa zaoberá diagnostikou, liečbou a prevenciou porúch  pohybového systému  človeka.

Fyzioterapia sa zameriava na obnovenie a zachovanie funkčnej stránky nášho organizmu.

Využíva sa množstvo metodík a techník, ktoré sa zameriavajú na zlepšenie stavu.
Medzi metódy a postupy, ktoré využívame patria: diagnostika pohybového aparátu, mäkké techniky, rehabilitačné cvičenia, respiračná fyzioterapia, elektroliečba, cvičenie SM-Systém, Kinesiotaping, jóga, dychové cvičenia, bankovanie.

Venujeme sa

•        Diagnostika pohybového aparátu a konzultácia vašich ťažkostí, návrh riešení.
  •         Návrh riešení akútnych a chronických bolestí chrbta, hlavy, končatín, kĺbov.
  •         Návrh riešení po úrazoch a operáciach, terapia pooperačnej jazvy (artroskopia kolena, ramena, totálna endoprotéza bedrového       kĺbu, kolenného kĺbu, operácie chrbtice)
  •        Bolesti svalov, preťaženie, úponové bolesti šliach a väzov (zápal Achilovej šľachy, tenisový lakeť)
  •        Bolestivá menštruácia, Endometrióza, funkčná sterilita
  •        Fyzioterapeutická terapia – Mäkké techniky – uvoľnenie svalov, facsií, podkožia
  •        Aktivácia Hlbokého stabilizačného systému
  •        SM – Systém
  •      Do liečebných postupov zaraďujeme, rokmi zabudnutú no však veľmi účinnú, Hirudoterapiu – liečbu pijavicami lekárskymi. Pijavice využívame na liečbu mnohých ochorení, no taktiež v rehabilitácii, kedy dochádza k rýchlejšej a lepšej regenerácií organizmu, hojeniu rán, jaziev a dochádza k rýchlejšiemu dosiahnutiu zväčšenia rozsahu pohybu.

MÄKKÉ A MOBILIZAČNÉ TECHNIKY
Metóda masáže za použitia mäkkých techník spočíva v preťahovaní kože v riasach, tlaku na príslušné body v mäkkých tkanivách, posune fascií a v jemnom strečingu. Pri tejto masáži sa nepoužíva olej.
Je veľmi účinná technika masáže pri odstraňovaní problémov a bolestí spôsobených blokádami, hlavne v oblasti krčnej chrbtice, v oblasti medzi lopatkami a v krížovej oblasti.
Uvoľňuje skrátené povrchovo uložené svaly a šľachy. Zlepšuje zrak, látkovú výmenu, „rozdýchava „ a uvoľňuje chrbát, zmierňuje bolesti.

Pomocou Mobilizačných techník ovplyvňujeme pohyblivosť kĺbov končatín a chrbtice. Mobilizácia znamená opakované, nenásilné pohyby v smere obmedzenia pohybu. Mobilizáciou dosiahneme obnovenie pohyblivosti kĺbu pri jeho funkčnej poruche. Počas mobilizácie sa pracuje aj s dychom a využíva sa jeho facilitačný (stimulačný) a inhibičný (tlmivý) vplyv na svalový systém.

Funkčné obmedzenie kĺbnej pohyblivosti je často spojené aj s prítomnosťou tzv. spúšťových bodov (trigger points). Tieto body sú príčinou blokád, obmedzujú pohyblivosť v kĺboch a sú zdrojom prenesenej bolesti.

Pri ošetrení sa využíva Postizometrická relaxácia PIR, Antigravitačná relaxácia AGR, Release (postupné vnáranie brušiek prstov do štruktúr svalových fascií a mäkkých tkaniv).

sm systém popradSM – SYSTÉM
Toto cvičenie je jednou z metód ako predísť čí sa zbaviť bolestí chrbta. Metóda je založená na aktívnom pohybe s elastickým lanom, kde dochádza k zapájaniu šikmých brušných svalov a naťahovaniu chrbtice smerom nahor. Takto sa obnovuje chrbtový korzet, uvoľňujú sa kĺby a regeneruje sa chrbtica.
Najvhodnejšia je pre tieto diagnózy:
hernia discu
posunutá platnička
skolióza
nešpecifické bolesti chrbta

autotrakcne lehatko popradAUTOTRAKČNÉ LEHÁTKO

V obrátenej polohe na autotrakčnom lehátku sa svaly rýchlo uvoľňujú a chrbtica sa citeľne predĺži už po niekoľkých minútach. Toto predĺženie je spôsobené znovu nasatím tekutiny do jadra platničky, ktoré vyživuje chrupavku. Tým dochádza k regenerácii medzistavcových
platničiek. Obrátenou polohou na autotrakčnom lehátku dosahujeme aj ďalšie pozitívne účinky na celý organizmus

KINESIOTAPING popradKINESIOTAPING
Kinesiotape je lepiaca páska s elastickými vlastnosťami podobnými ako ľudská koža.
Kinesiotape “vyťahuje” a odľahčuje okolité vrstvy postihnutej oblasti.
Účinok kinesiotape:

– koriguje funkciu svalu

– pôsobí pri stimulácií a tlmení svalového napätie, je vhodný pre reguláciu svalovej únavy, predchádza kŕčom
– zlepšuje lymfatický a krvný prietok
– znižuje vnímanie bolesti
                                                                                     – zvyšuje stabilitu kĺbu